info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » تفاوت کوین و توکن

تفاوت کوین و توکن

Rate this post

 

در بازار ارزهای دیجیتال کوین ها روی بستر بلاک چین یا شبکه اختصاصی خودشان فعالیت می کنند در حالی که توکن بلاک چین اختصاصی ندارد و روی بلاک چین یک توکن دیگر تولید و معامله می شود به همین منظور ما در این مقاله به بررسی تفاوت کوین و توکن می پردازیم.

 

کوین چیست ؟

یکی از تفاوت کوین و توکن ، کوین ها یک پول رمزنگاری شده یا رمزارز می باشند که دارای بلاک چین مخصوص به خود هستند که به عنوان یک رمزارز اصلی می توان کوین در فضای بلاک چین بیت کوین را نام برد و یا مثلا اتریوم ، لایت کوین و غیره که اینها همه کوین هستند.

توکن چیست ؟

برای درک تفاوت کوین و توکن باید گفت که توکن روی بلاک چین سایر رمزارزها معامله می شود و بلاک چین خاصی برای خود ندارد که مشهورترین آن توکن ERC20  است که از بلاک چین اتریوم استفاده می کند.

 

تفاوت کوین و توکن

مقایسه کوین و توکن

در تفاوت کوین و توکن ، کوین ها برای سیستم پرداخت استفاده می شوند در حالی که توکن خود یک سیستم پرداخت است و کاربردهای بسیاری دارد و در مجموع می توان گفت که کوین ها دارای بلاک چین مخصوص و مستقل هستند در صورتی که توکن به این صورت نیست .

کوین ها قابلیت ارسال ، دریافت و استخراج را دارند و به عنوان یک پول واقعی استفاده می شوند و به عنوان یک انتقال پول و ذخیره ‌کننده پول ارزش دارند و یک نوع واحد محسوب می شوند ولی توکن ها بیانگر سهم یک پروژه می باشند و برای کاربرد یک پروژه یا اپلیکیشن استفاده می شوند مانند بلیط یک کنسرت که بلیط یک توکن است و شما در یک زمان خاص و یا مکان خاص می توانید از آن استفاده کنید.

انواع توکن

در بازار ارزهای دیجیتال چند نوع توکن داریم توکن های اوراق بهادار ، توکن های کاربردی ، توکن های پرداختی ، توکن های حاکمیتی  که به طور خلاصه برای شما بیان می کنیم:

توکن های امنیتی یا توکن اوراق بهادار

یکی دیگر از تفاوت کوین و توکن توکن های امنیتی یا اوراق بهادار است که به عنوان یک دارایی مانند مشارکت در جریان های درآمدی ، مشارکت در منابع فیزیکی ، حق دریافت سود سهام می باشد و این توکن ها شبیه به سهام اوراق بهادار و یا اوراق قرضه می باشند.

توکن های کاربردی

این توکن ها برای خدمات یک پروژه خاص یا کالاها می باشند و از آن به عنوان یک نوع تخفیف یا دسترسی به یک کالا خاص و خدمات استفاده می شود مانند توکن Vethor که بر بستر بلاک چین Vechain  فعالیت می کند و به عنوان کارمزد و سوخت شبکه می باشد.

توکن های پرداختی یا معاملاتی

یکی از تفاوت کوین و توکن این است که توکن های پرداختی هیچ ارتباطی با پروژه های توسعه ای ندارند و هدف آنها ذخیره پول نقد و طلا می باشد که از طریق خرید و فروش و تراکنش مالی انجام می شود مانند تتر که از این توکن ها است.

توکن حاکمیتی

توکن حاکمیتی یا توکن Governance گاورننس یک ارز دیجیتالی است که دارنده آن می تواند حق رای گیری را برای آینده یک شبکه داشته باشد مانند توکن یونی سواپ که یک توکن حاکمیتی است که در تصمیم گیری های مهم می تواند حق رای داشته باشد و معمولا این توکن های حاکمیتی را در طبقه توکن های کاربردی قرار می دهند.

تفاوت بین کیف پول توکن و کوین

یک تفاوت کوین و توکن کیف پول و نحوه ذخیره این دارایی ها می باشد که هر کوین نیاز به یک کیف پول اختصاصی با آدرس اختصاصی که در یک بلاک چین خاص است را دارا می باشد یعنی کیف پول بیت کوین و کیف پول اتریوم کاملا با هم مجزا هستند ولی در مورد توکن ها شما می توانید یک توکن مانند تتر ERC20 را به هر آدرسی که می خواهید ارسال کنید و گاهی ممکن است که ذخیره آن در کیف پول آنلاین شما نشان داده نشود ولی تراکنش تایید آن وجود دارد.

سخن پایانی

در تفاوت کوین و توکن به این نتایج رسیدیم که توکن یک ارز دیجیتالی است که بلاک چین مستقل ندارد و در بلاک چین های میزبان قرار می گیرد و مزیت اصلی که دارند صرفه جویی در زمان و هزینه ها می باشد در حالی که کوین ها دارای یک بستر بلاک چین اختصاصی می باشند و بیشترین تفاوت آنها در داشتن و نداشتن بلاک چین می باشد به همین منظور شما می توانید با صرافی کوینکس ارتباط و از نحوه خرید و فروش این رمزارزها اطلاع حاصل کنید.

یک پاسخ تا حالا.

  1. مریم گفت:

    سلام
    خیلی جامع و کامل لود
    خیلی خوب هم بیان شده

    عالی بود سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *