info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » ارز دیجیتال زی کش

ارز دیجیتال زی کش

Rate this post

یکی از انواع ارزهای دیجیتال زی کش است که دارای بلاک چین غیرمتمرکز است و به صورت متن باز کار می کند و یک شبکه همتا به همتا است . این ارز از پروتکل اثبات دانش صفر zero knowledge  استفاده می کند یعنی پروتکلی است که تراکنش ها به صورت ناشناس می باشد به همین منظور ما در این مقاله به بررسی ارز دیجیتال زی کش می پردازیم.

 

 

زی کشz cash چیست ؟

ارز دیجیتال زی کش یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز همتا به همتا است که علامت اختصاری آن ZEC  است که این ارز انشعاب یا فورک بیت کوین می باشد و در واقع می توان گفت که برای ساخت زی کش از کدهای بیت کوین استفاده می شود .این ارز بلاک چین مخصوص به خود دارد و بر اساس استخراج ماینینگ فعالیت می کند .

 

این ارز توسط زوکو ویلکاس کار خود را شروع کرد و به عنوان بهترین ارز خصوصی شناخته شد و بسیاری از کاربران به خاطر خصوصی بودن این ارز از آن بسیار استقبال کردند.

ارز دیجیتال زی کش

زی کش چگونه فعالیت می کند ؟

ارز دیجیتال زی کش به صورت اثبات کار ماینینگ کار می کند و تراکنش های آن توسط ماینرها در بلاک قرار می گیرد و با به هم پیوستن بلاک ها یک بلاک چین درست می شود و زمان بلاک حدود ۲/۵ دقیقه است و پاداش آن ۱۲/۵ واحد زی کش است و بعد از هر ۸۴۰۰۰۰ بلاک پاداش نصف می شود .

الگوریتم استخراج آن با بیت کوین متفاوت است . بیت کوین از الگوریتم SHA-256 استفاده می کند در صورتی که الگوریتم زی کش EQUIHASH  است و تفاوت مهمی که با بیت کوین دارد تراکنش های خصوصی آن می باشد که به صورت مخفی هستند و استفاده از اثبات دانایی صفر که روشی در رمزنگاری آن است این امکان را به زی کش می دهد که بدون احتیاج به افشای اطلاعات به اعضای شبکه فرایند تراکنش انجام گیرد که نام آن ZK-SNARKS است.

مزایای استفاده از ارز زی کش

ارز دیجیتال زی کش z cash  دارای مزایای بسیار مهمی است که زی کش دارای دو تراکنش است یکی از آنها معاملات عادی یا شفاف است و دیگری معاملات غیرشفاف یا مخفی بودن آدرس است که بر اساس آدرس کیف پول ها می توان شفاف یا غیر شفاف بودن آن را فهمید که آدرس با حرف T یعنی آدرس شفاف است اما اگر آدرس با حرف Z  باشد یعنی آدرس مخفی است.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال دوج کوین

چرا زی کش ارزشمند است ؟

ارز دیجیتال زی کش برای کاربران دارای اهمیت خاصی است و به خاطر منحصر به فرد بودن آن تراکنش ها و آدرس ها می تواند مخفی باشد که این ویژگی باعث شده است که این کوین برای کسب و کارها مناسب است و همینطور دو نوع کیف پول دارد که آدرس محافظت شده آن نوعی حساب محرمانه است و تراکنش ها دارای امنیت بالایی هستند و آدرس های شفاف آن که به صورت آشکار در بلاک چین دیده می شود .

یکی دیگر از ویژگی های مهم آن گراف رمزنگاری شده آن است که این شبکه تمام اطلاعات را رمزنگاری می کند و از ویژگی های دیگر آن کلیدهای مشاهده و تکنولوژی افشای پرداخت است که کلید مشاهده خدماتی را به مالکان حساب ها می دهد که اطلاعات مربوط به دارایی خود را به اشتراک بگذارند که این امکان پرداخت اطلاعات در مورد ویژگی های تراکنش را می دهد تا در موارد قانونی پی گیری شود.

قیمت آینده زی کش

ارز دیجیتال زی کش در ابتدای فعالیت خود را با افزایش صعود همراه بود و در سال ۲۰۲۰ این ارز سیر نزولی داشت ولی با ورود سال ۲۰۲۱ زی کش هم مانند دیگر ارزهای دیجیتال با روند صعودی در بازار رشد کرد و قیمت آن شبیه به بیت کوین کش است و در آینده قیمت این ارز روند صعودی بیشتری خواهد داشت به همین منظور شما می توانید با مراجعه به سایت صرافی کوینکس نحوه قیمت زی کش و دیگر ارزها را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

ارز دیجیتال زی کش برای از بین بردن مشکلات امنیتی و ارائه حریم خصوصی به وجود آمده است و سرمایه گذاران آینده این ارز را بسیار مثبت پیش بینی کرده اند و برای سرمایه گذاری بسیار مناسب می باشد  به همین منظور شما می توانید با صرافی کوینکس ارتباط و از نحوه سفارش این ارز و رمز ارزهای دیگر اطلاع حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *