info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » فرق صرافی و کارگزاری چیست؟

فرق صرافی و کارگزاری چیست؟

5/5 - (1 امتیاز)

 

فرق صرافی و کارگزاری چیست؟ آیا کارگزاری همان بروکر است؟ کارگزاری به چه معنا است؟ در مجموعه کوینکس ایران توصیه می کنیم که تمامی کاربرانی که قصد دارند تا از پاسخ این پرسش ها مطلع گردند، این مطلب را تا بخش پایانی مطالعه نمایند.

برای فعالیت کردن و سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال باید اطلاعات مختلفی را در اختیار داشت و با واژگان و اصطلاحاتی که در این بازار به کار می روند، آشنا بود تا بتوان به خوبی در این بازار فعالیت کرد و از قابلیت های مختلف آن در جهت کسب سود بیشتر بهره برد.

صرافی و کارگزاری از جمله واژگانی هستند که برای فعالیت در این بازار باید حتما از آنها و ماهیت آنها شناخت کافی داشت.

صرافی چیست؟

صرافی در واقع قابلیتی است که حکم واسطه بین خریدار و فروشنده ارز دیجیتال را دارد و به عنوان یک سوم شخص بین خریدار و فروشنده قرار می گیرد و معاملات صورت گرفته را مدیریت می کند.

به عبارت دیگر صرافی ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال و تبدیل کردن آنها به یکدیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

کارگزاری چیست؟

کارگزاری که به آن بروکر نیز گفته می شود، اشخاصی حقیقی و یا حقوقی می باشند که به عنوان واسطه میان خریدار و فروشنده ایفای نقش می کنند و در بازار ارز دیجیتال به کار می روند.

کاربران بازار ارز دیجیتال برای اینکه بتوانند به کارگزاری دسترسی داشته باشند باید از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن مخصوص کارگزاری این کار را انجام دهند.

فرق صرافی و کارگزاری

فرق صرافی و کارگزاری چیست؟

صرافی و کارگزاری شاید به نظر ماهیتی یکسان داشته باشند و تفاوتی میان آنها احساس نشود، اما باید گفت که این دو از ویژگی های متفاوتی برخوردارند که مهم ترین تفاوت های موجود در بین انها از قبیل زیر در نظر گرفته می شود:

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال|فرق صرافی و کارگزاری

در صرافی انواع بسیار زیادی از ارز های دیجیتالی را می توان تهیه کرد و سرمایه گذاری بر روی آنها انجام داد اما در کارگزاری که همان بروکر است، ارز های بسیار کمتری در دسترس هستند و در واقع هر بروکر فقط برخی از ارز های دیجیتالی را به کاربران ارائه می دهد.

سپرده و برداشت ارز دیجیتال:

در رابطه با فرق صرافی و کارگزاری باید به تفاوت آنها در سپرده گذاری و برداشت نیز اشاره کنیم زیرا در کارگزاری می توان از دلار و یورو برای سپرده کردن و یا برداشت استفاده کرد اما در صرافی این امکان وجود ندارد و فقط از ارز دیجیتال به این منظور می توان استفاده نمود.

ابزار های تحلیلی ارز دیجیتالی |فرق صرافی و کارگزاری

کارگزاری و صرافی در خصوص ابزار هایی که برای تحلیل ارز دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرند نیز متفاوت هستند. در کارگزاری ابزار های بسیار زیاد و متنوعی برای تحلیل ارز وجود دارد اما در صرافی ها ابزار های کمتری به این منظور در دسترس هستند.

لازم به ذکر است که هر چه ابزار های تحلیل بیشتر باشند، شرایط برای تحلیل کردن ارز ها مناسب تر است و سرمایه گذاری با اطمینان بیشتری انجام می شود. به همین دلیل از این نظر کارگزاری ها گزینه مناسبی در نظر گرفته می شوند.

احراز هویت و ثبت نام:

برای اینکه در یک صرافی ارز دیجیتال نظیر: صرافی کوینکس ثبت نام و یا احراز هویت انجام داد، فقط به ایمیل و یوزر نیم و پسورد نیاز است. اما در کارگزاری علاوه بر این موارد باید مشخصات شناسایی مانند: کپی از کارت ملی و شناسنامه نیز اسکن شود تا تایید هویت به خوبی انجام شود و امکان ثبت نام و احراز هویت وجود داشته باشد.

بخش پایانی:

فرق صرافی و کارگزاری را برای شما عزیزان در صرافی کوینکس ایران که نمایندگی صرافی کوینکس در کشور است، مورد بررسی قرار دادیم تا به این شکل اطلاعات بیشتری در رابطه با صرافی و کارگزاری داشته باشید و از تفاوت های موجود میان این دو مطلع باشید.

فراموش نکنید که علاوه بر این موارد، اصطلاحات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که برای فعالیت در بازار ارز دیجیتال با انها و مفاهیمشان آشنا باشید تا بتوانید به خوبی در این بازار فعالیت کنید.

بسیاری از این اصطلاحات را در صرافی کوینکس ایران برای شما هموطنان عزیز فعال در بازار ارز دریجیتال تحت بررسی قرار داده ایم و معانی انها را شرح داده ایم که می توانید آنها را مطالعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *