info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » فرق صرافی با کیف پول

فرق صرافی با کیف پول

5/5 - (2 امتیاز)

آیا می دانید فرق صرافی با کیف پول چیست؟ آیا می دانید استفاده از کیف پول بهتر است و یا صرافی؟ با ما در کوینکس ایران همراه باشید تا در رابطه با تفاوت این مسائل مطالبی را به شما ارائه دهیم.

در بازار ارز دیجیتال قابلیت های مختلفی برای سهولت کار کاربران و امنیت سرمایه انها وجود دارد که کیف پول و صرافی از جمله این قابلیت ها هستند. اما بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران در بازار ارز دیجیتال هنوز با این دو قابلیت آشنایی کامل ندارند و در استفاده از انها دچار مشکل هستند.

در واقع باید بگوییم که صرافی ارز دیجیتال بستری است که برای نگهداری از ارز دیجیتال و خرید و فروش آن به کار می رود و سرمایه گذاران در این بازار می توانند پول دیجیتالی خود را به واسطه این صرافی ها مورد خرید و فروش قرار دهند و یا آن را به پول نقد و پول فیات تبدیل کنند.

از طرف دیگر کیف پول نیز قابلیتی است که معامله گران می توانند از آن در بازار ارز استفاده نمایند و به کمک کیف پول می توان امنیت سرمایه ها را بالا برد و از نفوذ هکرها به آن جلوگیری به عمل آورد؛

به صورت کلی کیف پول برای ذخیره سازی ارز ها مورد استفاده قرار می گیرد و کاربران در مواقعی که قصد داشته باشند تا ارزهای مورد نظر خود را تا مدت زمانی که در نظر دارند، نگهداری کنند و از خرید و فروش آن بپرهیزند، استفاده می شود.

فرق صرافی با کیف پول چیست؟

در میان صرافی و کیف پول تفاوت هایی وجود دارد که مهم ترین تفاوت های موجود بین آنها را میتوان به شرح زیر در نظر گرفت:

هدف از به کار بردن صرافی و کیف پول متفاوت است:

همان طور که اشاره شد، هدف اصلی صرافی ها خرید و فروش و تبدیل ارزهای دیجیتالی است در حالی که کیف پول برای نگهداری و ذخیره سازی کوین ها مورد استفاده قرار می گیرند.

فرق صرافی و کیف پول

انواع صرافی و کیف پول

صرافی ها به صورت کلی به دو دسته صرافی های متمرکز و غیر متمرکز تقسیم بندی می شوند.

صرافی های متمرکز در واقع نوعی پلتفرم آنلاین هستند که به عنوان سوم شخص بین فروشنده و خریدار قرار می گیرند ما صرافی های غیر متمرکز معاملات مورد نظر کاربران را بدون هیچ گونه واسطه ای انجام می دهند.

کیف پول ها نیز به دو دسته کیف پول مجازی و کیف پول شخصی طبقه بندی می گردند که در کیف پول های شخصی امکان انجام معاملات در لحظه وجود ندارد اما در کیف پول مجازی در کوتاه ترین زمان ممکن می توان به ترید کردن و انجام معاملات پرداخت.

عملکرد کیف پول و صرافی در استخراج ارز:

در رابطه با فرق صرافی با کیف پول باید به این مساله نیز اشاره کنیم که صرافی ها امکان نقد کردن ارز های دیجیتال و تبدیل آن به پول فیات را برای کاربران فراهم می کنند و زمانی که کاربر قصد داشته باشد تا ارز دیجیتال خود را استخراج کند و سرمایه خود را از بازار خارج کند، صرافی ها این کار را برای او انجام می دهند در حالی که کیف پول این عملکرد را ندارد و به واسطه آن نمی توان پول را از بازار ارز خارج کرد و به پول نقد تبدیل نمود.

جایگاه صرافی وکیف پول

یکی دیگر از تفاوت های موجود بین این دو، جایگاه قرار گرفتن آنها است زیرا کیف پول ها در واقع مشخصه ای هستند که در داخل صرافی قرار دارند و برای دسترسی به انها باید به حساب کاربری در صرافی وارد شد. به عنوان مثال: اگر از صرافی کوینکس برای معاملات خود استفاده کنید، برای دسترسی به ارز ذخیره سازی شده خود در بازار رمز ارز باید ابتدا به حساب کوینکس خود وارد شوید و سپس به کیف پول کوینکس وارد شوید تا بتوانید به سرمایه دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی:

فرق صرافی با کیف پول را برای شما عزیزان در صرافی کوینکس ایران تحت بررسی قرار دادیم. با وجود مطالب ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که صرافی و کیف پول هر کدام در جایگاه خود در بازار ارز دیجیتال مورد نیاز هستند و باید از هر دوی انها در کنار هم استفاده کرد تا سرمایه گذاری موفقیت آمیز و مناسبی را به همراه داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *