info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » فرق صرافی و بروکر

فرق صرافی و بروکر

5/5 - (1 امتیاز)

 

آیا می دانید بروکر چیست؟ آیا می دانید فرق صرافی و بروکر چه می باشد؟ اگر قصد دارید که با این دو مولفه آشنا شوید و تفاوت های موجود در بین آنها را دریابید، با ما در کوینکس همراه باشید و مطالعه این مطلب را که برای شما هموطنان عزیز فعال در بازار ارز فراهم شده است، از دست ندهید.

سرمایه گذارانی که نحوه سرمایه گذاری و کسب سود خود را در بازار ارز انتخاب کرده اند، باید بدانند که در بازار ارز های دیجیتال از واژگان و اصطلاحات زیادی استفاده می شود که هر یک از آن ها معنا و عملکرد مخصوص به خود را دارند و برای موفقیت در بازار ارز باید با این اصلاحات و معانی آنها آشنا بود.

صرافی و بروکر نیز در بازار ارز به میزان زیادی مورد استفاده قرار می گیرند که آنها را تحت بررسی قرار خواهیم داد.

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

صرافی ارز دیجیتال در واقع قابلیتی است که به عنوان سوم شخص بین خریدار و فروشنده قرار می گیرد و معاملات را بین این دو انجام می دهد. به عبارت دیگر صرافی ها واسطه ای برای خرید و فروش و تبدیل ارز های دیجیتالی به یکدیگر هستند.

بروکر چیست؟

بروکر ها که به آن کارگزاری نیز گفته می شود، اشخاصی حقیقی و یا حقوقی هستند که به عنوان واسطه در بین خریدار و فروشنده قرار می گیرند و در بازار ارز دیجیتال و سیستم های تجاری دیگر مورد استفاده قرار می گیرند.

بروکر ارز دیجیتال با علامت اختصاری OTC نمایش داده می شود و دسترسی کاربران به این شبکه از طریق وب سایت و یا اپلیکیشن آن انجام می شود. به چنین سیستم هایی بازار فرا بورس نیز می گویند که در انها قیمت به صورت لحظه ای اعلام می شود.

فرق صرافی و بروکر

فرق صرافی و بروکر چه می باشد؟

اصلی ترین تفاوت هایی که بین صرافی و بروکر وجود دارند، از قبیل زیر می باشند:

سپره کردن و برداشت:

در صرافی این امکان وجود ندارد که بتوان دلار و یا یورو را به صورت بایننس نگهداری کرد و باید به جای آن از ارز دیجیتال استفاده نمود. اما در بروکر برای شارژ کردن حساب و یا برداشت از آن باید از دلار و یورو استفاده نمود.

خرید و فروش|فرق صرافی و بروکر

برای خرید و فروش ارز در صرافی ها، انواع بسیار زیادی از ارز های دیجیتال در دسترس هستند که با انتخاب ابزار های مورد نظر و بررسی نمودار قیمت می توان برای خرید انها اقدام کرد اما در بروکر ارز های دیجیتالی متفاوت هستند و هر بروکر فقط برخی از ارز های دیجیتالی را پشتیبانی می کند و امکان خرید و فروش آنها را فراهم می نماید.

افتتاح حساب و یا احراز هویت:

در خصوص فرق صرافی و بروکر باید به تفاوت انها در افتتاح حساب و یا احراز هویت نیز اشاره داشت. زیرا ثبت نام و یا افتتاح حساب در صرافی ها بسیار آسان است و با ارائه ایمیل و گذرواژه به راحتی می توان این کار را انجام داد اما در بروکر در حین افتتاح حساب باید حتما تایید آن انجام شود تا کاربر بتواند به انجام فعالیت های مورد نظر بپردازد.

علاوه بر آن در بروکر لازم است تا کپی از مدارک شناسایی ارائه داده شود که این مدارک را باید در وب سایت اسکن کرد. در حالی که در صرافی هیچ نیازی به انجام این کار نخواهد بود.

ابزار های تحلیل|فرق صرافی و بروکر

در بروکر ابزار های تحلیل بیشتری در اختیار سرمایه گذاران قرار داده می شود که کاربران با استفاده از این ابزار ها می توانند به خوبی ارز های مورد نظر را تحلیل کنند و قیمت آنها را با هم مقایسه نمایند تا سرمایه گذاری بهتری داشته باشند و بهترین زمان برای خرید و فروش ارز را تشخیص دهند.

کلام پایانی:

در صرافی کوینکس ایران به بررسی فرق صرافی و بروکر پرداختیم تا تفاوت های موجود بین این دو را بهتر بشناسید و در سرمایه گذاری های خود را به شکل موفقیت آمیز تری انجام دهید.

لازم به ذکر است که صرافی کوینکس یکی از بهترین صرافی های بین المللی است که در بخش های مختلف جهان می توان از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتالی استفاده کرد. به یاد داشته باشید که این صرافی مزایای بسیار زیادی دارد و به بهترین شکل ممکن می توانید سرمایه گذاری خود را از طریق آن انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *