info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » انواع توکن در ارز دیجیتال

انواع توکن در ارز دیجیتال

Rate this post

توکن نماینده یک دارایی است و دارای ارزش های مختلفی مانند ارز ، حواله ، سهام شرکت ، بورس اوراق بهادار ، طلا ، ملک ، آیتم های بازی های کامپیوتری و غیره است . در واقع ارزی است که بر روی یک بلاک چین دیگر ساخته می شود و مانند کوین ها بلاک چین خاص خود را ندارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی انواع توکن در ارز دیجیتال می پردازیم .

 

 

انواع توکن

انواع توکن:

توکن های ارزی currency tokens

یکی از انواع توکن در ارز دیجیتال توکن های ارزی است که از این توکن ها برای یک روش پرداخت و ذخیره ارزش آن استفاده می شود و کاربرد این توکن مانند سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است . این توکن در صرافی های مختلف وجود دارد مانند صرافی کوینکس که یک ارز دیجیتال می باشد و قابل خرید و فروش است .

توکن های کاربردی utility tokens

یکی دیگر از انواع توکن در ارز دیجیتال توکن های کاربردی است که بعد از ظهور اتریوم توکن های کاربردی ایجاد شد و بر خلاف توکن های ارزی این توکن ها به دارندگان خود اجازه دسترسی به یک محصول و یا یک سرویس و خدمات خاص را می دهند و معمولا روی بلاک چین اتریوم ساخته و یا در همان شبکه از آن استفاده می شود.

توکن های بهادارsecurities tokens

توکن های بهادار هم یکی از انواع توکن در ارز دیجیتال هستند و این توکن ها علاوه بر خرید محصولات می توان برای سرمایه گذاری پر منفعت از آنها استفاده کرد . این ویژگی باعث شده است که سرمایه گذاران و کمیسیون بورس اوراق بهادار  آمریکا این توکن ها را به عنوان اوراق بهادار معرفی کنند . این توکن ها برای یک قرارداد سرمایه گذاری و درآمد انفعالی و کسب سود و منفعت شناخته می شوند.

توکن های دارایی Asset tokens

این توکن ها به عنوان یک نماینده دارایی و یا مقدار شخصی از املاک و یا دارایی فیزیکی مانند طلا هستند و به عنوان یک نماینده دارایی در یک پلتفرم یا سازمان شناخته می شوند .شما به عنوان یک دارایی می توانید از این توکن ها استفاده کنید.

توکن های سهمی Equity tokens

یکی دیگر از انواع توکن در ارز دیجیتال توکن های سهمی است که بیشتر یک مفهوم تئوری دارند . این توکن ها برای دارندگان خود نشان مالکیت سهام منتشر کننده آن توکن را می دهند مانند سهام شرکت .

توکن های جایزه Reward tokens

این توکن ها برای امتیاز وفاداری loyalty points  یا برای پرداخت جایزه می باشند و یکی دیگر از انواع توکن در ارز دیجیتال است .

توکن های سوددهیdividend tokens

می توان گفت که به غیر از توکن های ارزی بقیه توکن ها یک نوع قرارداد سرمایه گذاری با پتانسیل درآمد انفعالی هستند که این درآمد می تواند به اشکال و مدل های مختلف وجود داشته باشد مانند کسب سود از طریق نگهداری توکن ، سرمایه گذاری یا عملیات استخراج و غیره پس این توکن های سوددهی هم از انواع توکن در ارز دیجیتال می باشد.

توکن حاکمیتی govermance tokens

توکن حاکمیتی هم از انواع توکن در ارز دیجیتال است که در طبقه توکن کاربردی هم می تواند قرار بگیرد و کسی که این توکن حاکمیتی را دارد می تواند در تصمیم گیری ها و رای گیری های آینده یک سیستم یا شبکه نقش داشته باشد و به عنوان یک یونی سواپ uniswap است و در تصمیم گیری های صرافی های غیرمتمرکز حق رای دارد .

کیف پول توکن ها

هر توکن می تواند روی همه کیف پول ها ذخیره و نگهداری شود مانند یک توکن اتریوم مانند تتر که می تواند روی بلاک چین اتریوم و در کیف پول اتریوم ذخیره شود و یا بلاک چین های دیگر مانند ترون ، ایاس ، تزوس به صورت توکن روی کیف پول هر کوین دیگر ذخیره می شود. البته در بلاک چین های جدید مانند پولکادات  و اولنج این امکان وجود دارد که توکن ها روی کیف پول های اختصاصی با آدرس های متفاوت ذخیره شود.

سخن پایانی

انواع توکن در ارز دیجیتال باعث صرفه جویی در هزینه ها و زمان می شود و دارای یک بلاک چین جداگانه است و بسیاری از پروژه ها که دارای سرمایه کافی نیستند از این بلاک چین ها استفاده می کنند . به همین منظور شما می توانید با صرافی کوینکس ارتباط و از نحوه خرید و سفارش این ارزها  اطلاع حاصل کنید .

یک پاسخ تا حالا.

  1. ارسلان دولتخواه گفت:

    من میخواهم با تومان حسابم شارژ کنم امکان دارد یاخیر ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *