وبلاگ

فرق صرافی متمرکز و غیرمتمرکز

ژوئن 7, 2022
5/5 - (1 امتیاز)

 

آیا می دانید فرق صرافی متمرکز و غیرمتمرکز چیست؟ آیا می دانید صرافی متمرکز و غیر متمرکز هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟ با ما در کوینکس همراه باشید تا این مساله را برای شما شرح دهیم.

بازار ارز های دیجیتالی همان طور که می دانید یک بازار مجازی است که در آن برای تبدیل پول مجازی به پول نقد و فیات با صرافی ها همکاری می شود تا کاربران بتوانند پول مجازی خود را به پول فیات تبدیل کنند که در این زمینه از انواع صرافی های متمرکز کمک گرفته می شود.

صرافی متمرکز چگونه است؟

صرافی های متمرکز در واقع پلتفرم هایی انلاین برای خرید و فروش انواع ارز های دیجیتالی هستند که کاربران از انها برای رسیدگی کردن به دارایی های خود کمک میگیرند.

صرافی های متمرکز انواع بسیار مختلفی دارند و کاربران می توانند بر اساس میل و سلیقه خود یکی از این صرافی ها را انتخاب کنند و در سرمایه گذاری خود در بازار ارز دیجیتال از انها کمک بگیرند.

لازم به ذکر است که صرافی کوینکس یکی از صرافی های معتبر بین المللی در این زمینه است که می توانید آن را به عنوان واسطه سرمایه گذاری خود در بازار ارز دیجیتال انتخاب کنید.

صرافی غیر متمرکز چیست؟

صرافی های غیرمتمرکز در مقایسه با صرافی متمرکز به گونه ای هستند که معاملات در آنها به صورت P2P انجام می شوند و هیچ واسطه ای برای انجام معاملات در آنها وجود ندارد.

 

صرافی متمرکز و غیر متمرکز

 

فرق بین این دو صرافی چیست؟

صرافی های متمرکز و غیر متمرکز دارای تفاوت هایی با هم هستند که این تفاوت ها از قبیل زیر هستند:

صرافی های متمرکز در مقایسه با صرافی های غیر متمرکز کاربر پسند تر هستند و محیط دوستانه تری را به کاربران ارائه می دهند.

صرافی های متمرکز نظیر صرافی کوینکس قابل اطمینان تر هستند زیرا از لایه های محافظتی بیشتری برخوردارند و به شکل بهتری دارایی های کاربران را در خود نگهداری می کنند.

در رابطه با فرق صرافی متمرکز و غیرمتمرکز باید به این مساله نیز اشاره کنیم که صرافی های متمرکز بیشتر از صرافی های غیر متمرکز در معرض خطر هک قرار دارند زیرا در این صرافی ها سرمایه بیشتری نگهداری می شود که در این حالت سارقان بیشتری تمایل به نفوذ کردن به آنها را خواهند داشت.

برخی از معاملاتی که در صرافی های متمرکز انجام می شوند، از کارمزد بالایی برخوردار هستند و هر چه معاملات انجام شده توسط آنها بزرگ تر باشد، مبلغ کارمزد نیز افزایش پیدا می کند.

در صرافی های غیر متمرکز امکان پول شویی و دستکاری کردن بازار از بین می رود در حالی که در صرافی های متمرکز احتمال پول شویی و دستکاری بازار بیشتر است.

در صرافی غیر متمرکز کاربران نیازی به پر کردن فرم احراز هویت ندارند اما در صرافی متمرکز چنانچه کاربران فرم احراز هویت را پر کنند از امکانات بیشتری بهره می برند و در واقع لازم است که احراز هویت را انجام دهند.

در صرافی های غیر متمرکز حجم معاملات بسیار کم است و خرید و فروش با سرعت بسیار کمی انجام می شود.

بهترین صرافی متمرکز ارز دیجیتال:

با وجود اینکه صرافی های متمرکز از مزایای زیادی برخوردار هستند، می توانید از آنها در بازار ارز دیجیتال استفاده کنید که بهترین صرافی در این زمینه صرافی کوینکس است وامکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهد. از جمله بارز ترین مزایای این صرافی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان برداشت مبلغ مشخص در طول روز بدون نیاز به احراز هویت
  • امکان برداشت مبلغ یک میلیون دلار در روز با انجام دادن احراز هویت در این صرافی
  • کارمزد بسیار کم برای معاملات
  • برخوردار بودن از محیط کاربرپسند
  • امکان خرید و فروش انواع بسیار مختلفی از ارزهای دیجیتالی
  • امکان استفاده از پلتفرم آن در گوشی و کامپیوتر
  • و…

سخن پایانی:

با وجود بررسی های صورت گرفته در زمینه فرق صرافی متمرکز و غیرمتمرکز می توان گفت که انتخاب هر یک از این صرافی ها بر عهده خود کاربران است و با در نظر گرفتن این تفاوت ها می توانید هر کدام از صرافی های متمرکز و غیر متمرکز را خواهان آن هستید برای انجام معاملات خود انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید.

در صورت تمایل به همکاری با صرافی کوینکس در کوینکس ایران با ما همراه باشید و مطالب دیگر موجود در رابطه با این صرافی را مطالعه کنید.

 

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *