info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » ارز دیجیتال بهتر است یا بورس

ارز دیجیتال بهتر است یا بورس

Rate this post

 

ارز دیجیتال بهتر است یا بورس؟ آیا تا کنون این مساله ذهن شما را به خود درگیر کرده است؟

با ما تا بخش پایانی این مطلب همراه باشید تا این مسائل را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

بسیاری از افراد که به سرمایه گذاری در بورس و یا بازار ارز دیجیتال علاقه دارند و قصد دارند که پول خود را به این شکل سرمایه گذاری کنند، معمولا با این پرسش مواجه می شوند که ارزدیجیتال بهتر است یا بورس؟

کسانی که شناخت کافی از بازار بورس و بازار ارز دیجیتال داشته باشند و در این زمینه علم کافی داشته باشند معمولا خودشان به پاسخ این پرسش دست پیدا می کنند زیرا قدرت تجزیه و تحلیل این دو بازار را دارند.

اما کسانی که هنوز شناخت کافی از این دو بازار ندارند و با علم زیادی در این رابطه به دست نیاورده اند، در پاسخ این پرسش در می مانند و نمی توانند جواب مناسبی برای آن پیدا کنند.

از این جهت در  کوینکس ایران قصد داریم که پاسخ این پرسش ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 

ارز دیجیتال بهتر است یا بورس؟

برای اینکه بدانیم ارز دیجیتال بهتر است و یا بورس باید در ابتدا این دو را شرح دهیم.

ارز دیجیتال در واقع به پول مجازی گفته می شود که در بازار ارز دیجیتال مورد مبادله قرار می گیرد و بازار ارز دیجیتال یک بازار سرمایه گذاری جهانی است که در آن انواع بسیار مختلفی از پول های مجازی قابل خرید و فروش هستند و در سطح بین المللی مبادله می شوند.

اما بازار بورس یک بازار برای سرمایه گذاری داخلی است که فقط در کشور ایران می توان سرمایه گذاری در آن را انجام داد. در این بازار شرکت ها و کارخانه های مختلفی فعالیت می کنند که سهام خود را به اشخاص حقیقی می فروشند و در سود به دست امده از آن اشخاص حقیقی را شریک می کنند.

در انجام این کار هم شرکت ها و کارخانه های فعال در بورس سود به دست می اورند و هم مردمی که بر روی سهام سرمایه گذاری انجام داده اند.

اما لازم به ذکر است که کسب سود در بازار ارز دیجیتال و بورس به شکل تضمینی نیست و هر دوی انها ممکن است که به جای سود باعث ضرر و زیان سرمایه گذاران گردند.

 

ارز دیجیتال یا بورس

مقایسه ارز دیجیتال و بورس

برای اینکه متوجه شویم که ارزدیجیتال بهتر است یا بورس، لازم است تا این دو بازار را با هم تحت مقایسه قرار دهیم. مقایسه این دو بازار از قبیل زیر هستند:

از دیجیتال یک بازار بین المللی است در حالی که بورس بازار داخلی است:

در بخش های فوق اشاره کردیم که ارزدیجیتالی به صورت بین المللی مورد معامله است در حالی که بورس یک بازار داخلی است. با این وجود کسانی که در ارز دیجیتال سرمایه گذاری می کنند میتوانند بر اساس واحد پولی دلار و پوند و یورو سود به دست آورند اما در بورس سود به دست امده برای سرمایه گذاران بر اساس ریال است.

نیاز به علم و دانش و مهارت

هر دوی بازار های ارز دیجیتال و بورس به دانش، مهارت، علم و تخصص نیاز دارند و کسانی که در این بازار ها سرمایه گذاری می کنند باید با اصطلاحات و یا سایر مسائل آشنا باشند و شناخت کافی از بازار داشته باشند. اما با این وجود بازار ارز دیجیتال از پیچیدگی های بیشتری در مقایسه با بورس برخوردار است و کسانی که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند به علم و دانش بیشتری در مقایسه با بورس نیاز مند هستند تا بتوانند  سرمایه گذاری موفقیت امیزی را تجربه کنند.

سرمایه اولیه

میزان سرمایه اولیه برای سرمایه گذاری در بورس و بازار ارزدیجیتال متفاوت است و در این خصوص نیز باید در نظر گرفت که ارزدیجیتال بهتر است یا بورس. در بازار بورس با سرمایه بسیار کمی در حد 200 هزار تومان می توان سرمایه گذاری را آغاز کرد اما برای انجام این کار در بازار ارز دیجیتال به سرمایه بیشتری نیاز است.

بخش پایانی:

با در نظر گرفتن مطالب ذکر شده در رابطه با اینکه ارزدیجیتال بهتر است یا بورس، میتوان گفت که به صورت کلی بر اساس تمامی تفاوت هایی که در بازار ارز دیجیتال و بورس وجود دارد، ارز دیجیتال بهتر از بورس است.

اما با این وجود شرایط افراد نیز در این زمینه موثر واقع می شود و ممکن است که برای برخی از اشخاص سرمایه گذاری در بورس ایران شرایط بهتری را به همراه داشته باشد. در نتیجه هر کسی بر اساس شرایط خود باید تعیین کند که کدام یک از این بازار ها بهتر هستند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *