info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟

Rate this post

استیبل کوین چیست؟  آیا استیبل کوین را می شناسید؟ اگر می خواهید اطلاعات مناسبی در این زمینه به دست آورید، با ما در صرافی کوینکس ایران همراه باشید تا ماهیت استیبل کوین را بشناسید و رابطه آن با صرافی کوینکس را بدانید.

ارز های دیجیتال تا کنون به میزان بسیار زیادی رشد کرده اند و انواع مختلفی از آنها به وجود آمده اند. استیبل کوین ها از انواع ارز های دیجیتالی هستند که در مقایسه با سایر ارز های دیجیتالی ساختار بسیار متفاوتی دارند.

ارز دیجیتالی استیبل کوین با پول رایج کشور ها متفاوت است زیرا این ارز از نوسان بسیار بالایی برخوردار است.

استیبل کوین

در ادامه توضیحات بخش فوق می توان استیبل کوین را به عنوان یک کریپتوکارنسی معرفی کرد که برای کاهش دادن نوسانات قیمت طراحی شده است. این کریپتوکارنسی به عنوان وسیله ای برای مبادله و ذخیره کننده ارزش مورد استفاده قرار می گیرد.

استیبل کوین در واقع یک دارایی ثابت است که می تواند هر چیزی باشد. به عنوان مثال: استیبل کوین می تواند طلا، ارز فیزیکی و هر نوع دارایی دیگری باشد که آن را بتوان با قیمت مشخص کرد و در رابطه با آن به توافق کلی رسید.

سازنده استیبل کوین

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها در واقع از یک سازنده فردی برخوردار نیستند بلکه شرکت های بزرگ مسئولیت ساخت آنها را به عهده می گیرند. صرافی های بزرگی مانند: صرافی کوینکس نیز برای آسان تر شدن مبادلات مالی کاربران و به منظور ایجاد یک شرایط ایده آل برای آنها از این امکانات بهره می برند.

علاوه بر آن بانک ها و نهادهای مالی وابسته نیز به عنوان مراجع اصلی ساخت این ارز های دیجیتالی به حساب می آیند.

تاریخچه استیبل کوین چیست؟

هر یک از انواع استیبل کوین ها دارای تاریخچه مخصوص به خود هستند. اما این کریپتوکارنسی ها از عمر کوتاهی برخوردارند و فقط محدود به قرن جدید می شوند. در این رابطه می توان به تتر اشاره کرد که بزرگ ترین استیبل کوین کنونی است و با نام ریل کوین در سال 2014 راه اندازی شد و پس از آن با نام تتر به عنوان یک رمز ارز مشهور به حساب آمد.

تتر امروزه چهارمین رمز ارز با ارزش در جهان محسوب می شود که در سال 2018 و 2017 معرفی شده است.

هدف اصلی از طراحی استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها در حالت کلی به منظور مقابله کردن با نوسانات کریپتوکارنسی ها به بازار ارائه داده می شوند. این ارزهای دیجیتالی از قیمت پایداری برخوردار نیستند. در این شرایط بسیاری از معامله گران از نوسانات قیمت سود می برند که در این خصوص استیبل کوین ها در مقابل این نوسانات می ایستند و از سرمایه گذاران محافظت می کنند.

مزایای استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین ها را می توان در برگیرنده مزیت هایی به شرح زیر در نظر گرفت:

  • هزینه تراکنش بسیار کم
  • معاملات بسیار سریع و ایمن
  • امکان انتقال دارایی ها به شکل دیجیتالی
  • بهره بردن از پشتوانه با ثبات
  • بهره بردن از فناوری بلاک چین
  • سهولت استفاده از آن برای کاربران
  • برخوردار بودن از قرارداد های هوشمند

انواع استیبل کوین چیست؟

Stablecoin ها دارای انواع مختلفی به شرح زیر هستند:

استیبل کوین با پشتوانه ارز فیزیکی

این نوع از استیبل کوین ها به عنوان رایج ترین انواع آن شناخته می شوند. ارز فیزیکی بیشترین تراکنش مالی را دارد و استفاده از آن به عنوان پشتوانه استیبل کوین باعث می شود که اعتماد کاربران افزایش پیدا کند.

استیبل کوین با پشتوانه کالا

این گروه از استیبل کوین ها توسط کالاهایی که قابل تبدیل به پول هستند، پشتیبانی می شوند و قابل تعویض هستند. متداول ترین کالایی که از آن به عنوان پشتوانه استیبل کوین استفاده می شود، طلا است.

استیبل کوین با پشتوانه کریپتوکارنسی

این مدل از استیل کوین ار طریق سایر ارز های دیجیتالی پشتیبانی می شوند و ترکیبی از ارز های دیجیتال پشتوانه آنها به حساب می آیند و فقط از یک ارز برای پشتیبانی آنها استفاده نمی شود.

استیبل کوین بدون پشتوانه

این مدل از استیبل کوین ها نیز همان طور که از نام آنها پیداست، بدون پشتوانه هستند و هیچ دارایی به عنوان پشتوانه آنها تعیین نمی شود.

بهترین Stablecoin  ها

استیبل کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت آنها به یک دارایی واقعی مانند ارز فیات، طلا، یا سبدی از ارزهای دیجیتال متصل است. این ارزها به منظور کاهش نوسانات قیمت در بازار کریپتوکارنسی طراحی شده اند و می توانند برای معاملات، پرداختها، و حفظ ارزش استفاده شوند. بهترین استیبل کوین ها بسته به نوع پشتیبانی، میزان پذیرش، و میزان امنیت می توانند متفاوت باشند. برخی از معروف ترین و محبوب ترین استیبل کوین ها عبارتاند از:

·        تتر (USDT)

·        کوین (USDC)

·        دای (DAI)

خریداری استیبل کوین

برای خریداری استیبل کوین ها، شما باید ابتدا یک کیف پول اتریومی داشته باشید که از استیبل کوین های مورد نظر شما پشتیبانی کند. سپس شما باید از یک صرافی ارز دیجیتال مانند بیت پین یا بایننس اتر یا سایر توکن های اتریوم را خریداری کنید. بعد از آن، شما می توانید از یک صرافی غیر متمرکز مانند Uniswap یا Sushiswap اتر یا توکن های خود را با استیبل کوین های مورد نظر خود تبدیل کنید. در نهایت، شما میتوانید استیبل کوین های خود را به کیف پول خود انتقال دهید و از آنها استفاده کنید.

فروش استیبل کوین

در صورت افزایش قیمت استیبل کوین ها، شما می توانید آنها را به چندین روش فروخته و سود کسب کنید. برخی از این روشها عبارتند از:

·        فروش Stablecoin ها در صرافی های ارز دیجیتال: شما می توانید استیبل کوین های خود را در صرافی هایی که از آنها پشتیبانی می کنند، به ارزهای دیگری مانند بیتکوین، اتریوم، یا ارزهای فیات تبدیل کنید. برای این کار، شما باید یک حساب کاربری در صرافی مورد نظر ایجاد کنید و استیبل کوین های خود را به آن انتقال دهید. سپس شما می توانید از طریق صفحه معاملات، سفارش خود را ثبت کنید و از نرخ موجود یا مورد نظر خود استفاده کنید. در نهایت، شما می توانید ارزهای دریافتی خود را به کیف پول خود یا حساب بانکی خود انتقال دهید.

·        فروش استیبل کوین ها در صرافی های غیر متمرکز: شما می توانید استیبل کوین های خود را در صرافی های غیر متمرکزی که از آنها پشتیبانی می کنند، مانند Uniswap یا Sushiswap، به ارزهای دیگر تبدیل کنید. برای این کار، شما باید یک کیف پول اتریومی داشته باشید و استیبل کوین های خود را در آن نگه دارید. سپس شما می توانید از طریق وب سایت یا اپلیکیشن صرافی غیر متمرکز، به صورت مستقیم با کیف پول خود ارتباط برقرار کنید و سفارش خود را ثبت کنید. در این روش، شما نیازی به ایجاد حساب کاربری یا تأیید هویت ندارید و م یتوانید از حریم خصوصی و امنیت بالاتری برخوردار شوید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است هزینه های بالاتری را به شما تحمیل کند.

·        فروش استیبل کوین ها به صورت مستقیم: شما می توانید استیبل کوین های خود را به صورت مستقیم به شخص یا سازمان دیگری که مایل به خرید آنها باشد، فروش کنید. برای این کار، شما باید یک کیف پول اتریومی داشته باشید و استیبل کوین های خود را در آن نگه دارید. سپس شما باید با خریدار توافق کنید که چه نرخ و چه روش پرداختی را برای معامله انتخاب می کنید. در نهایت، شما می توانید استیبل کوین های خود را به آدرس کیف پول خریدار ارسال کنید و در ازای آن پول فیات یا ارز دیگری دریافت کنید. در این روش، شما نیازی به واسطه یا صرافی ندارید و میت وانید از نرخ و هزینه های بهتری برخوردار شوید. البته باید توجه داشت که این روش ممکن است خطراتی مانند کلاهبرداری یا اختلاف نظر را به همراه داشته باشد.

پیش بینی قیمت استیبل کوین

پیش بینی قیمت استیبل کوین ها یک فعالیت دشوار و پیچیده است که نیاز به دانش و تجربه در زمینه ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی دارد. برای پیش بینی قیمت استیبل کوین ها، شما باید با مکانیزم های مختلفی که استیبل کوین ها برای حفظ ثبات قیمت خود از آنها استفاده می کنند، آشنا باشید. از جمله این مکانیزم ها پشتیبانی فیات است. در این روش، استیبل کوین ها توسط یک ارز فیات مانند دلار آمریکا یا یورو پشتیبانی می شوند و هر استیبل کوین معادل یک واحد از ارز فیات ارزش دارد. برای این کار، شرکت های سازنده استیبل کوین باید مقدار کافی از ارز فیات را در یک حساب بانکی یا یک صندوق امانات نگه دارند و از شفافیت و مطابقت با مقررات اطمینان حاصل کنند. روش دیگر پشتیبانی ارزهای دیجیتال است. در این روش، استیبل کوین ها توسط یک یا چند ارز دیجیتال مانند بیتکوین یا اتریوم پشتیبانی می شوند و قیمت آنها بر اساس نسبت ثابت یا متغیری از ارزهای دیجیتال تعیین می شود.

سخن پایانی

در صرافی کوینکس در خصوص اینکه استیبل کوین چیست؟ با شما عزیزان صحبت کردیم و ارتباط آن را با صرافی کوینکس و دیگر صرافی ها بیان نمودیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد صرافی کوینکس سایر مقالات را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *