info@coinexiran.com

خانه » آموزش » آموزش اضافه کردن رمز دو مرحله ای (TOTP Authentication )

آموزش اضافه کردن رمز دو مرحله ای (TOTP Authentication )

3.5/5 - (4 امتیاز)

رمز دومرحله ای چیست؟

سرویس رمز دومرحله ای یا  TOTP Authentication یک سرویس امنیتی جهت افزایش امنیت ورود به اکانت های شخصی شما میباشد. از این سرویس شرکت های بزرگی نظیر گوگل ، یاهو ، وردپرس، صفحات ورود کاربر به سایت ها و شبکه های اجتماعی نیز از این سرویس بهره میبرند.

 
 
 

 

TOTP Authentication چگونه کار میکند؟

قبل از فعال کردن TOTP Authentication شما نیاز به نصب یک برنامه Authenticator نظیر Microsoft Authenticator در تلفن هوشمند خود دارید. پس  از نصب و اسکن بارکد یا درج دستی کد نمایش داده شده در سایت و رجیستر توسط برنامه در پاسخ به شما یک کد موقت (معمولا 6 رقمی) میدهد که میبایست از این پس پس از هربار لاگین کردن این کد را نیز جهت احراز هویت در سایت وارد نمایید. توجه نمایید حتما کد بکاپ  Authenticator  رو در صورت حذف شدن و یا از دست رفتن گوشی و یا اطلاعات گوشی از روی سایت یادداشت نموده و در جای مطمئن نگهداری کنید.

TOTP Authentication کوینکس

برای افزایش امنیت حساب خود در صرافی کوینکس تاکید میگردد حتما رمز دو مرجله ای را بر روی اکانت خود فعال نمایید. انجام اینکار باعث میشود حتی اگر نام کاربری و مرز عبور شما هک شد بدون رمز دو مرحله باز هم اکانت شما از دسترس افراد دیگر محفوظ بماند. همچنین پس از فعال کردن این مورد ،‌بخش هایی نظیر ارسال رمز ارز و حتی معامله ها هم از طریق رمز دو مرحله ای  یا TOTP Authentication کوینکس قابل انجام است. در ضمن توجه داشته باشید در بروزرسانی جدید سایت صرافی  کوینکس فعالسازی رمز دو مرحله ای اجباری شده است و تا قبل از فعالسازی امکان ساخت کیف پول وجود خواهد داشت.

اپ های پیشنهادی جهت دریافت رمز دو مرحله ای TOTP Authentication کوینکس:

با توجه به اینکه از گوگل اتنتیکیتور نمیتوانید پشتیبان تهیه کنید به شما توصیه میکنیم از اپ مایکروسافت استفاده کنید که درصورت حذف برنامه یا هر مشکل دیگری به راحتی با نصب برنامه جدید روی دستگاه جدید و ایمیل پشتیبان تمام اکانت های خود را بازیابی کنید. حتی اگر الان هم روی گوشی خود گوگل اتنتیکیتور دارید اقدام به انتقال به اپ مایکروسافت کنید. لینک دانلود هر دو اپ در پایین آمده است

اندروید:

Microsoft Authenticator

Google Authenticator

آیفون:

Microsoft Authenticator

Google Authenticator

نحوه فعالسازی رمز دو مرحله ای ذر صرافی کوینکس:

1- وارد اکانت خود شوید. در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید ازطریق این لینک ثبت نام کنید.

2- وارد بخش Account–>Account Setting شوید

coinex account setting

3- در بخش TOTP authentication روی گزینه Bind کلیک کنید.

4- در صفحه ویزارد در ابتدا میبایست کد ارسال شده به ایمیل را وارد نمایید.

5- سپس با استفاده از اپ نصب شده اقدام به اسکن بارکد نمایش داده شده نمایید.

6- و کد 6 رقمی نمایش داده شده در کادر وارد نمایید.

○ تبریک. اکنون رمز دو مرحله در اکانت شما فعال و امنیت حساب شما بالا رفته است.

فراموش نکنید حتما از ریکاوری کد بکاپ تهیه نمایید تا در صورت عدم دسترسی به گوشی یا TOTP Authentication کوینکس بتوانید رمز دو مرحله ای را غیرفعال کنید.

درصورت از دست دادن برنامه رمز دومرحله ای چکار کنیم؟

درصورتی که به هر دلیلی مثل حذف ناخواسته برنامه Authentication  یا سرقت گوشی یا پاک شدن اطلاعات گوشی دسترسی به رمز دومرحله ای برای شما مقدور نبود میتوانید با ورود به این لینک و تیک زدن دو گزینه زیرمجموعه  Reset instructions اقدام به ریست رمز عبور دو مرحله ای نمایید.

ریست رمز عبور دو مرحله ای

ریست رمز عبور دومرحله ای کوینکس

  • در این مرحله نیاز به تایید رمز عبور و اطلاعات هویتی خواهید بود.
  • توجه نمایید با این اقدام به دلایل امنیتی  برداشت ارز به مدت 24 ساعت  مسدود خواهد شد.

مزایای داشتن رمز دو مرحله ای در صرافی ها

رمز دو مرحله ای یا 2FA یک روش امنیتی است که برای ورود به حساب های آنلاین نیاز به ارائه دو عامل تأیید دارید. این روش باعث می شود که حتی اگر رمز عبور شما دزدیده شده باشد، هکر ها نتوانند به حساب شما دسترسی پیدا کنند. از جمله مزایای داشتن رمز دو مرحله ای افزایش امنیت حساب است با استفاده از رمز دو مرحله ای، شما یک لایه امنیتی اضافی به حساب خود اضافه می کنید. این به معنی این است که حتی اگر رمز عبور شما در اختیار کسی دیگر قرار بگیرد، او نمی تواند بدون داشتن عامل دوم (مثلا کد پیامکی یا اپلیکیشن تأیید کننده) وارد حساب شما شود. این روش از حملات فیشینگ، برنامه های جاسوسی و دزدی اطلاعات جلوگیری میکند.  از دیگر مزایا کاهش احتمال دسترسی غیر مجاز به حساب است با استفاده از رمز دو مرحله ای، شما می توانید از ورود افراد ناشناس یا ناخواسته به حساب خود مطلع شوید. اگر شما یک کد یا اعلان تأیید دریافت کنید که برای آن درخواست نکرده اید، نشانه ای از این است که کسی سعی در ورود به حساب شما دارد. در این صورت، شما می توانید سریعاً رمز عبور خود را تغییر دهید و از امنیت حساب خود اطمینان حاصل کنید. همچنین حفاظت بهتر در برابر حملات نفوذ نیز از دیگر مزایا به شمار می آید. با استفاده از رمز دو مرحله ای، شما می توانید از حملات نفوذ که با استفاده از روشه ای مختلفی مانند حدس زدن رمز عبور، استفاده از رمزهای دزدیده شده یا از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شوند، محافظت کنید. این روش باعث می شود که حتی اگر هکر ها بتوانند رمز عبور شما را بشکنند، نتوانند بدون داشتن عامل دوم به حساب شما دسترسی پیدا کنند.

کاربرد های دیگر رمز دو مرحله ای

از جمله کاربرد های دیگر رمز دو مرحله ای بجز حفاظت در برابر نفوذ، می توان به تشخیص و رفع آسیب پذیریها اشاره کرد. با استفاده از سیستم های پیشگیری از نفوذ، میتوان آسیب پذیریهای موجود در شبکه، سیستم ها و برنامه ها را شناسایی و رفع کرد. این کار باعث می شود که شبکه از حملات احتمالی مصون شود و امنیت آن افزایش یابد. با استفاده از سیستم های پیشگیری از نفوذ، می توان گزارش های مفصل و دقیقی از وضعیت امنیتی شبکه دریافت کرد.

فعال کردن رمز دو مرحله ای

برای فعال کردن رمز دو مرحله ای، شما باید یکی از سرویس هایی را که از این روش پشتیبانی می کنند انتخاب کنید و دستورالعمل های آنها را دنبال کنید. برخی از سرویس هایی که از رمز دو مرحله ای استفاده می کنند عبارتند از: 

·        جیمیل: برای فعال کردن رمز دو مرحله ای جیمیل، شما باید به صفحه امنیت حساب گوگل بروید و گزینه Step Verification را انتخاب کنید. سپس شما باید یکی از روش های ارسال کد تأیید را انتخاب کنید. می توانید از پیامک، تماس تلفنی، اپلیکیشن Google Authenticator یا کلید امنیتی استفاده کنید.

·        اینستاگرام: برای فعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام، شما باید به صفحه پروفایل خود بروید و روی آیکن منو کلیک کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید و روی گزینه Security کلیک کنید. در این قسمت گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید و دکمه Get Started را بزنید. شما می توانید از پیامک یا اپلیکیشن Authentication App برای دریافت کد تأیید استفاده کنید.

·        تلگرام: برای فعال کردن رمز دو مرحله ای تلگرام، شما باید به تنظیمات تلگرام بروید و روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید. در این قسمت گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید و روی گزینه Set Password کلیک کنید. شما باید یک رمز عبور و یک ایمیل برای بازیابی رمز عبور انتخاب کنید.

غیر فعال کردن رمز دو مرحله ای

برای غیر فعال کردن رمز دو مرحله ای، شما باید به تنظیمات هر سرویسی که از این روش استفاده می کنید بروید و گزینه مربوطه را غیر فعال کنید. مثلاً برای غیر فعال کردن رمز دو مرحله ای جیمیل، شما باید به صفحه امنیت حساب گوگل بروید و گزینهStep Verification را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Turn off کلیک کنید و تأیید کنید. همچنین برای غیرفعال کردن رمز دو مرحله ای اینستاگرام، شما باید به صفحه پروفایل خود بروید و روی آیکن منو کلیک کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید و روی گزینه Security کلیک کنید. در این قسمت گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید و روی دکمه Turn off کلیک کنید. برای غیرفعال کردن رمز دو مرحله ای تلگرام نیز، شما باید به تنظیمات تلگرام بروید و روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید. در این قسمت گزینه Two-Step Verification را انتخاب کنید و روی دکمه Turn Password Off کلیک کنید.

4 پاسخ__ تا حالا.

  1. مرتضی گفت:

    ممنون از اموزشتون

  2. اسماعیل بنی فاطمه گفت:

    سلام من رمز دوعاملی رو دارم
    ولی کدی که میاره رو قبول نمیکنه
    حالا ریست کنم از من اسکرین شات میخواد من ی سری براشون میفرستم
    برام ی رمزی میده میگه بلیط شما اینه
    بعدش میگه چون پاسخ ندادید این رمز برای شما منحل شد
    نمیدونم چی کار کنم میشه برام کمک کنید

  3. رضا گفت:

    دوستان منم همین مشکل رو داشتم واقعاا یه بنده خدایی کمکم کرد مشکلم حل شد و تونستم کد رو دوباره به دست بیارم شماره ی تلگرامشو میزارم سوالی داشتین ازش بپرسین واقعاا نابغست 🙏

    • داود گفت:

      سلام. اقا رضا اون بنده خدايي كه كمكتون كرد تا كد totp را بازيابي كنيد را به من هم معرفي ميكنيد لطفا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *