وبلاگ

معروف ترین ارزهای دیجیتال 15 رمز ارز محبوب

ژوئن 10, 2024
5/5 - (1 امتیاز)

ارزهای دیجیتال به عنوان اصلی ترین دارایی ‌های قابل سرمایه‌گذاری جذاب و سودآور شناخته می ‌شوند. به همین دلیل، آگاهی از وضعیت آن‌ها برای سرمایه‌گذاران بسیار حیاتی است. برخی از سرمایه‌گذاران به دنبال ارز های دیجیتالی با سطح امنیت بالا می ‌گردند، در حالی که برخی دیگر به دنبال ارزهایی با بازدهی بالا، شهرت بیشتر، یا ویژگی‌های دیگر هستند. جهت  معرفی معروف ترین ارزهای دیجیتال با کوینکس همراه باشید.

بیت کوین

بیت‌کوین (BTC)، به عنوان نخستین و معروف ترین ارزهای دیجیتال جهان، در سال 2009 توسط فرد یا گروهی با نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. این ارز دیجیتال بر پایه فناوری بلاکچین عمل کرده که امکان انجام معاملات امن و شفاف بدون نیاز به واسطه‌ها را فراهم می‌سازد.

این ارز ویژگی های بسیاری داشته که از ویژگی ‌های برجسته بیت‌کوین می توانیم به پایداری به عنوان یک ارز مستقل از اقتصادهای ملی، هزینه‌ های کمیسیون ناچیز، کنترل کامل دارایی‌ ها و قابلیت جابجایی آن، و کاربرد در معاملات بین‌المللی است. با افزایش ارزش بیت‌کوین و جذب سرمایه‌گذاران، این ارز دیجیتال به یک فرصت سرمایه‌گذاری جذاب تبدیل شده است، هرچند که سرمایه‌گذاری در آن با مخاطراتی همراه است و نیاز به تحلیل و مدیریت دقیق دارد.

 

معروف ترین ارزهای دیجیتال ، بیت کوین

اتریوم

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال برتر جهان بعد از بیت کوین بوده که به خاطر معرفی قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز جایگاه ویژه ‌ای در دنیای بلاک چین پیدا کرده است. این ویژگی‌ها به توسعه‌دهندگان امکان ساخت برنامه‌ های متنوع را می ‌دهد و ارز های دیجیتال را فراتر از یک سیستم مالی معمولی می ‌برد.

اتریوم از نظر نقدینگی نیز در رتبه دوم قرار دارد، بنابراین خرید و فروش آن بدون مشکل انجام می ‌شود. تیم توسعه‌دهنده و جامعه‌ی کاربری وفادار اتریوم، با ایده‌های جدید و پیشرفت‌های مستمر، نوید آینده‌ای روشن و افزایش ارزش این ارز دیجیتال را می ‌دهند.

سولانا

سولانا با نام تجاری (SOL) یکی از ارز های برتر ارز دیجیتال بوده که تیم بسیار قوی و متعهدی دارد. این ارز اخیراً با رشد بسیار بالا، جایگاه خود را در بازار ارزهای دیجیتال تقویت کرده است. ارز سولانا با ارزش حدود ۷۹ میلیارد دلار، رقابت نزدیکی با بایننس کوین (BNB) دارد اما بایننس کوین به دلیل صرافی قدرتمند ان قیمت بالایی دارد.

فعالیت بسیار فعال اکوسیستم سولانا، به همراه موفقیت کیف پول فانتوم، نقش مهمی در رشد قیمت این ارز دیجیتال ایفا کرده است. این کیف پول، که از شبکه بلاک چین سولانا پشتیبانی می‌کند، با جایگاه چهارمین برنامه کاربردی در اپ‌استور، نشان از پذیرش گسترده ‌ای که کاربران از سولانا دارند، دارد. این عوامل، سولانا را به یکی از گزینه ‌های مناسب در میان بهترین ارز های دیجیتال برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده ‌اند.

 

سولانا

تتر

تتر (USDT) به عنوان برترین استیبل کوین بازار رمزارز ها و یکی از معروف ‌ترین ارز های دیجیتال با پشتوانه دلار آمریکا شناخته می ‌شود. ارز تتر با ارزش بازار نزدیک به ۸۳ میلیارد دلار به عنوان چهارمین رمزارز برتر بازار ارز دیجیتال است. تتر همواره ارزش ثابتی را نسبت به دلار آمریکا حفظ می‌کند و مورد استفاده برای معاملات در اکثر صرافی‌های رمزارزی قرار می‌گیرد. این ارز می‌ تواند به عنوان یک ابزار ذخیره ارزش برای محافظت در برابر چالش‌های تورمی استفاده شود، زیرا مبادله‌ی سریع و آسان با دلار دیجیتال را فراهم می‌کند.

بایننس کوین

اگر تا به حال در صرافی بایننس فعالیت کرده باشید، قطعا نام بایننس کوین را شنیده اید. بایننس کوین (BNB)، ارز دیجیتال محبوبی است که از طریق صرافی بایننس معامله می‌شود. با ارزش بازار نزدیک به ۴۷ میلیارد دلار، BNB جایگاه چهارمی در بین برترین ارزهای دیجیتال را دارد. ارز بایننس کوین توسط چانگ پنگ ژائو (CZ) بنیان‌گذاری شده است و دارای قابلیت ‌های زیادی برای استفاده در صرافی بایننس و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) است.

BSC امکانات کاربردی بسیاری برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز فراهم می‌کند. با توجه به رشد و گسترش بایننس، پیش‌بینی می ‌شود که ارزش BNB در سال‌های آینده افزایش یابد، که این ارز ممکن است برای سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال جایگاه مناسبی داشته باشد.

 

بایننس کوین

 

پیشنهاد مطالعه مقاله: ارز دیجیتال از لحاظ شرعی

ترون

ترون (TRX)، یک سیستم عامل غیرمتمرکز برپایه بلاک‌چین است که توسط بنیاد ترون در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شده است. این پروژه با هدف ارائه حقوق مالکیت به تولیدکنندگان محتوای دیجیتال شروع شد و اکنون در حوزه‌های مختلفی از جمله قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) فعالیت می‌کند.

توکن بومی ترون، TRX، برای دسترسی به امکانات و خدمات مختلف در شبکه ترون به کار می‌رود. این توکن به عنوان ابزار اصلی در ارتباط با شبکه Tron استفاده می‌شود.

لابت کوین

لایت کوین با نام تجاری (Litecoin یا LTC)، یکی از ارز های دیجیتالی است که در سال ۲۰۱۱ به بازار عرضه شد و هدف آن بهبود سرعت انجام تراکنش‌ها بود. این رمزارز همواره جزو ارزهای برتر بازار بوده و در سال ۲۰۱۷ اولین تراکنش بر روی شبکه‌ی لایتنینگ را انجام داد. با این حال، هرگز موفقیت بیت کوین را تکرار نکرد و همواره با تغییرات ارزش بیت کوین همراه بوده است.

اگر لایت کوین بتواند به صورت کامل از مزایای شبکه‌ی لایتنینگ بهره ببرد، قطعاً ارزش آن رشد خوبی خواهد داشت، اما ارزش لایت کوین نیز به طور مستقیم تحت تأثیر قرار می‌گیرد و هرگونه تغییر در ارزش بیت کوین نیز تأثیری بر روی لایت کوین دارد. از این رو، انتظار می‌رود که نوسانات قیمتی بیت کوین نیز بر لایت کوین تأثیر بگذارد.

پولکادات

پولکادات (Polkadot) یک پروتکل چندزنجیره ای متن باز است که شبکه‌ای از بلاک‌چین‌ها را به هم متصل و ایمن می‌کند، این ارتباط به انتقال زنجیره‌ای متقابل هر نوع داده یا دارایی در این بلاک‌چین‌ها کمک می‌کند. هدف اصلی پولکادات، پشتیبانی از اینترنت غیرمتمرکز و پایه‌گذاری وب 3 است. این ارزامکان ایجاد آسان برنامه ‌ها و موسسات جدید و ارائه خدمات پیشرفته و غیرمتمرکز را فراهم می‌ کند.

توکن بومی پولکادات یعنی DOT، سه هدف اصلی را پشتیبانی می‌کند.

  • استیکینگ و تأمین امنیت شبکه
  • حاکمیت شبکه
  • ایجاد پیوند بین توکن‌ها برای اتصال پاراچین‌ها.

استلار

استلار (Stellar) یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) است که در سال ۲۰۱۴ توسط بنیاد استلار توسعه یافت و هدف آن ارتباط سیستم‌ های مالی جهان است. این شبکه با ارائه پروتکلی کاربردی و امن برای ارائه دهندگان خدمات پرداختی و موسسات مالی راه‌اندازی شده است.

ارز استلار به منظور انتقال سریع و ارزان منابع مالی طراحی شده است و با اتصال افراد، بانک‌ها و پردازنده‌های پرداختی، امکان ایجاد، ارسال و معامله انواع مختلفی از رمزارزها را فراهم می‌کند. توکن بومی این شبکه، با نماد XLM شناخته می‌شود و به عنوان ارز میانی برای عملیات شبکه و پرداخت هزینه‌های تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

جمع بندی

بحث امروز ما در مورد معروف ترین ارزهای دیجیتال بود. برای اطلاعات بیشتر و ثبت نام در صرافی های معتبر همچون صرافی کوینکس، با سایت کوینکس همراه باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *