info@coinexiran.com

خانه » وبلاگ » چگونه مجوز صرافی بگیریم

چگونه مجوز صرافی بگیریم

5/5 - (2 امتیاز)

 

آیا قصد دارید که مجوز صرافی دریافت کنید؟ آیا می خواهید بدانید که چگونه مجوز صرافی بگیریم؟ در کوینکس با ما همراه باشید تا این مطلب را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

کسانی که در بازار ارز دیجیتال فعالیت دارند، از این موضوع مطلع هستند که برای خرید و فروش ارز دیجیتال و یا تبدیل کردن آنها به پول نقد و پول فیات باید با صرافی ها همکاری کرد و برای خرید و فروش و دریافت پول از آنها کمک گرفت.

به عبارت دیگر کسانی که قصد داشته باشند در بازار ارز دیجیتال، انواع ارز های خود را بفروشند و در ازای فروش آنها پول نقد دریافت کنند، باید به واسطه صرافی های فعال در این زمینه پول خود را دریافت کنند.

به همین دلیل در کشور ما باید به تعداد کافی صرافی در این حوزه وجود داشته باشد که نیاز مردم تامین گردد. از این جهت عده زیادی از صاحبین صرافی قصد دارند که برای شرکت در معاملات بازار ارز دیجیتال مجوز های لازم را دریافت کنند.

به همین دلیل کسب اطلاع از این موضوع که چگونه مجوز صرافی بگیریم، می تواند برای عده زیادی از این هموطنان ما حائز اهمیت باشد.

چگونه مجوز صرافی بگیریم؟

کسانی که بخواهند صرافی خود را به یک صرافی انلاین تبدیل کنند که به واسطه آن امکان شرکت کردن در معاملات بازار ارز دیجیتال را داشته باشند، باید مجوز مورد نیاز در این زمینه را از بانک مرکزی کشور دریافت نمایند.

در این خصوص باید مراحلی طی شود تا بانک مرکزی کشور به اشخاص ذکر شده مجوز صرافی دیجیتال را اعطا کند.

شرایط و مراحل دریافت مجوز صرافی برای ارز دیجیتال

از مهم ترین مراحل و شرایطی که هر کسی برای دریافت این مجوز باید رعایت کند، در قدم اول تهیه کردن مدارک مورد نیاز است که این مدارک از قبیل زیر هستند:

  • کپی از جواز تاسیس
  • کپی از اساسنامه شرکت
  • ارائه دادن گواهینامه مربوط به حسن انجام عملیات صرافی
  • ارائه کپی از روزنامه آگهی تاسیس

 

این مدارک باید تهیه گردند و به بانک مرکزی ارائه داده شوند که از زمان ارائه آنها به بانک تا زمان صدور مجوز مربوطه در طول شش ماه زمان نیاز است.

 

 

چگونه مجوز صرافی بگیریم

این مجوز چه قدر اعتبار دارد؟

مجوزی که از سوی بانک مرکزی برای انجام معاملات در صرافی های داخلی اعطا می شود از 24 ماه اعتبار برخوردار است. اما لازم به ذکر است که تا کنون هیچ گونه مجوزی از سوی بانک مرکزی کشور به صرافی های داخلی در این زمینه اعطا نشده است.

زیرا برای دریافت این مجوز صرافی ها باید مبلغی در حدود 5 الی 30 میلیارد تومن هزینه کنند که به همین دلیل تا کنون هیچ یک از آنها موفق به دریافت این مجوز نشده اند.

بر اساس این مطالب دریافت کرد که تمامی صرافی های داخلی فعال در این حوزه فاقد مجوز های موردنیاز هستند و فعالیت خود را به شکل آزاد انجام می دهند. در نتیجه فعالیت آنها غیر رسمی و غیر مجاز است مگر اینکه یک صرافی کد ایرنیک و یا نشان اطمینان داشته باشد.

اهمیت دریافت مجوز صرافی چیست؟

با توجه به اینکه صرافی های داخلی بدون دریافت مجوز به معاملات در بازار ارز دیجیتال می پردازند، کاربران ایرانی که در این بازار فعالیت دارند و قصد دارند که از طریق صرافی های داخلی برای تبدیل سرمایه خود به پول فیات اقدام کنند، باید جوانب احتیاط را در نظر بگیرند و احتمال بروز کلاهبرداری را بدهند.  با این وجود انجام معاملات از طریق این صرافی ها و مردم کشور ما به صورت ایمن و با امنیت نیست و مردم نمی توانند با خیال آسوده به خرید و فروش ارز بپردازند و سرمایه خود را به وجه نقد تبدیل کنند.

این مساله به عنوان مهم ترین دلیل علت دریافت مجوز از سوی صرافی ها شناخته می شود. علاوه بر آن با دریافت مجوز از سوی صرافی ها، کاربران با اطمینان بیشتری با آنها وارد معامله می شوند و مسلما این گونه صرافی ها مشتری های بیشتری نیز پیدا خواهند کرد.

سخن پایانی

در صرافی کوینکس ایران که یک صرافی بین المللی است به بررسی این موضوع که چگونه مجوز صرافی بگیریم، پرداختیم. با وجود اطلاعات به دست آمده در این زمینه توصیه می کنیم که اگر قصد معامله با صرافی های داخلی را دارید، حتما به موارد فوق توجه کنید تا دچار مشکل نشوید و تحت کلاهبرداری قرار نگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *