وبلاگ

بازار کریپتو چیست؟

آگوست 20, 2024
بازار کریپتو چیست؟
5/5 - (1 امتیاز)

آیا تا به حال چیزی در مورد بازار کریپتو شنیده‌ اید؟ احتمالاً خیلی از شما می‌ خواهید در این مورد اطلاعات پیدا کنید، زیرا این روزها دنیای ارز دیجیتال بیش از هر زمان دیگری رونق گرفته و شما باید سطح اطلاعاتتان را در این باره افزایش دهید تا از دیگران جا نمانید و بتوانید به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنید. بازار کریپتو کارنسی که در حالت اختصار آن را بازار کریپتو می‌ دانند هم یک فضای غیر متمرکز و دیجیتال محسوب می‌ شود که شما در این فضا امکان مبادله و معامله ارزهای دیجیتال را دارید. در واقع یک پلتفرم جهانی است که به موسسه های مختلف این امکان را می‌ دهند تا بتوانند در ارز دیجیتال سرمایه‌ گذاری و خرید و فروش داشته باشند که فرقی هم ندارد ارز دیجیتال، بیت کوین، اتریوم یا خیلی از ارزهای دیگر باشد.

چگونه وارد بازار کریپتو شویم؟

اگر مبتدی هستید و می‌ خواهید به تازگی کارتان را شروع کنید، قطعاً باید بدانید که چگونه می‌ توانید به این دنیا راه پیدا کنید. ارز دیجیتال مدت زمانی است که در جوامع مختلف به صورت جدی مورد بحث قرار می‌ گیرد. قطعاً برای ورود باید مقداری رمز ارز دیجیتال خریداری کنید اما سوال اینجاست که چقدر باید از سرمایه خود را در این بازار وارد کنیم؟ شما باید وضعیت خودتان را در نظر بگیرید. البته شرایط افراد با هم متفاوت است.

در نتیجه اگر پولی دارید که می‌ دانید تا چندین ماه یا حتی چندین سال به آن نیازی پیدا نمی‌ کنید، می‌ توانید خیلی راحت کارتان را در این بازار شروع کرده و پیش ببرید. معمولاً عدد خاصی به عنوان مبلغ حداقلی برای ورود به این فضا در نظر گرفته نمی‌ شود. یک نفر می‌ تواند فقط ۲۰ دلار سرمایه‌ گذاری کند و یک نفر دیگر می‌تواند با ۱۰۰۰ دلار هم ورود کند. همه چیز دست خودتان است اما ما توصیه می‌ کنیم از اول با سرمایه کم شروع کنید و کم کم که دانش و اطلاعاتتان را افزایش دادید، سعی کنید که مقدار سرمایه را بالا ببرید.

 

چگونه وارد بازار کریپتو شویم؟

تبدیل ارز در کوینکس به راحتی هرچه تمام

تفاوت بازار کریپتو و فارکس

تفاوت‌ ها زیاد است اما معمولاً دو جنبه نقدینگی و نوسانات بیشتر از همه مورد بحث قرار می‌ گیرد که ما هم می‌ خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. نقدینگی و بلوغ بازار فاکس به گونه‌ ای است که معامله‌ گران می‌ توانند خیلی راحت برای معامله و ترید از حرکات کوچک، قیمت کارشان را مشخص کنند که همین باعث می‌ شود حجم معاملاتی که روزانه در فارکس انجام می‌ شود، نسبت به کریپتو بیشتر باشد. معمولا در فارکس هر روز ۶.۶ تریلیون دلار را معامله می‌ کنند؛ در صورتی که برای کریپتو این عدد فقط ۵۶ میلیارد دلار است.

همان طور که می‌ بینید تفاوت‌ ها بسیار زیاد است. علت هم این است که نقدینگی فارکس بیشتر است. در نتیجه ورود و خروج از آن خیلی راحت‌ تر است و خیلی‌ ها به آن رو می‌ آورند‌. در مورد نوسان هم تفاوتی که وجود دارد، این است که بازار کریپتو نسبت به بازار فارکس نوسان بیشتری دارد. به خاطر همین شما باید در پوزیشن‌ ها مارجین بالاتری در کریپتو داشته باشید. مقادیر اهرمی که برای معاملات فارکس استفاده می‌ کنند، معمولاً نسبت به معاملات کریپتو خیلی بالاتر است.

قیمت کریپتو

شما باید قیمت کریپتو را به صورت آنلاین و روزانه بررسی کنید. هر روز قیمت‌ ها تغییر می‌ کند اما معمولاً یک ارز دیجیتال یا رمز ارز که خریداری می‌ کنید، از لحاظ قیمت رتبه ۴۱ دارد که آن را با حساب نرخ تتر ۵۸ هزار تومانی معامله می‌ کنند. حجم مبادلاتی که روزانه با آن انجام می‌ شود، هم ۶۰۰۰ دلار است.

ثبت نام در بازار کریپتو

مسائل مربوط به بازار کریپتو آنقدر پیچیده است که باید اطلاعاتتان را در این باره بالا ببرید و بعد به سراغ ورود به این دنیای گسترده بروید. به خاطر همین باید به دنبال مراکزی باشید که می‌ دانید در این زمینه اطلاعات کافی دارند و می‌ توانند به شما کمک کنند که شما نیز در این زمینه با آگاهی بیشتری وارد شوید. یکی از آنها سایت  صرافی کوینکس است. کوینکس در واقع یک صرافی حرفه‌ ای جهانی محسوب می‌ شود که شما می‌ توانید خیلی راحت از طریق آنها معاملات مختلف را انجام دهید. کاربرانی که در این فضا کار می‌ کنند، سرعت واریز و برداشت را به شکل خیلی سریع تجربه می‌ کنند.

شما می‌ توانید در این سایت ثبت نام کنید و در این دنیای گسترده وارد شوید و مطمئن باشید که فضایی را تجربه می‌ کنید که هم آموزش و هم تنوع بسیار بالایی دارد و هم اینکه از هر لحاظ می‌ تواند گزینه خوبی برای سرمایه‌ گذاری باشد. فرقی ندارد که شما یک فرد مبتدی باشید یا حرفه‌ ای؛ در هر صورت کوینکس می‌ تواند فضایی عالی برای سرمایه‌ گذاری محسوب شود و چیزهای زیادی را به شما یاد خواهد داد.

مزیتی که در مورد کوینکس وجود دارد، این است که فضایی که در آن وارد می‌ شوید، کاملا کاربر پسند است و می‌ دانید که در هر قسمت از سایت باید چه کار کنید و چه اقداماتی را در پیش بگیرید تا کارتان به صورت اصولی پیش برود. ما در این مبحث یک سری اطلاعات کلی را در اختیارتان قرار دادیم تا خیلی راحت‌ تر بتوانید پروسه ورود به دنیای ارز دیجیتال را انجام دهید.

 

ثبت نام در بازار کریپتو

حساب دمو کوینکس

جمع‌ بندی

دنیای ارز دیجیتال دنیای گسترده‌ ای است که خیلی‌ ها آن را تحت عنوان بازار کریپتو یا کریپتوکارنسی می‌ شناسند. شما می‌ توانید با ورود به این دنیا سرمایه‌ گذاری‌ های خیلی جذاب‌ تری داشته باشید و مطمئن باشید که اگر به صورت اصولی پیش بروید و کارتان را عاقلانه با سرمایه‌ گذاری‌ های محدود و بعد گسترده‌ تر انجام دهید، بعد از مدتی در این زمینه حرفه‌ ای می‌ شوید و می‌ توانید خیلی راحت‌ تر از این طریق به سود کافی برسید. به خاطر همین است که در کل دنیا خیلی از افراد به دنبال آموزش‌ های بیشتر و گسترده‌ تر در این زمینه هستند تا بتوانند خودشان را ارتقا دهند.

تحریریه کوینکس ایران
نویسنده: تیم تحریریه کوینکس ایران

تیم تحریریه وب سایت کوینکس ایران، در تلاش است با انتشار محتواهای حوره رمز ارزها، یک سایت آموزشی در زمینه ارز دیجیتال و آموزش کوینکس ایجاد نماید تا کاربران را برای استفاده درست از صرافی کوینکس به درستی راهنمایی کند. نظرات و پیشنهادات و سوالات خود را درباره محتواهای منتشر شده در کامنت ها با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *