وبلاگ

ترید ارز دیجیتالی چیست؟

می 20, 2024
5/5 - (1 امتیاز)

ترید ارز دیجیتالی چیست؟ آیا با نحوه ترید انواع ارزهای دیجیتالی آشنایی دارید؟ در یک زبان ساده رمز ارز یا همان ارز دیجیتالی به ارزهایی می‌گویند که هیچ گونه وجود فیزیکی ندارند، یعنی کاملاً دیجیتالی هستند و انواع مختلف آنها فرصت‌های خوبی جهت سرمایه‌گذاری می‌باشند، به همین دلیل افراد زیادی در طول روز به صورت مداوم و پیوسته در حال ترید ارز دیجیتالی می‌باشند. ترید به معنای مبادله یا معامله می‌باشد و در دنیای ارزهای دیجیتالی جهت خرید و فروش کلیه این ارزها در صرافی‌های مختلفی از جمله کوینکس استفاده می‌شود. در این مقاله ترید ارز دیجیتالی و نحوه صحیح انجام آن را بررسی می‌ کنیم.

آشنایی با ترید ارزهای دیجیتالی

گفتیم که کلمه ترید به معنای مبادله یا معامله می‌باشد که در بازارهای مالی مختلف مانند بازار ارزهای دیجیتالی از این کلمه جهت خرید و فروش کلیه ارزهای دیجیتالی یا همان رمز ارزها ستفاده می‌کنند. هدف از ترید و معامله این نوع ارزها نیز به دست آوردن سود از نوسانات بازار می‌باشد، بنابراین اگر یک تریدر استراتژی‌های خوب و مناسبی در این زمینه داشته باشد، می‌تواند در این روش به ترید کردن پرداخته و سود خوبی به دست بیاورد. رمز ارزها کاملاً غیر واقعی و به صورت مجازی می‌باشند و در بستر اینترنت معامله می‌شوند، بنابراین جهت انجام دادن چنین معاملاتی شما به نرم‌افزارهای مختلف این ارزها نیاز دارید که شامل کیف پول دیجیتالی و صرافی‌های ارز دیجیتالی مانند صرافی کوینکس می‌باشد. همانند دنیای واقعی که شما در قبال پرداخت مبلغی به ریال، دلار دریافت خواهید کرد، در دنیای رمز ارزها نیز در قبال پرداخت برخی از آنها می‌توانید ارزهای دیگری را به دست بیاورید که به آن مبادله از نوع ترید جفت ارز گفته می‌ شود.

آموزش ترید در صرافی

جهت ترید کردن رمز ارزها تنها کافی است که شما در یک صرافی معتبر مانند صرافی کوینکس عضو شده و سپس به قسمت سفارشات خرید و فروش مراجعه کرده و سفارشات خودتان را ثبت کنید. در هنگام ترید کردن اولین موضوعی که توجه به آن ضروری می‌باشد، این است که شما بدانید برای این کار دو راه بیشتر پیش رو ندارید، یعنی یا باید این کار را از طرف صرافی‌های داخلی انجام دهید یا اینکه به سراغ برخی از صرافی‌های خارجی بروید. اولین مشکل برای تریدرهای کشور ما در همین جا مشخص می‌شود، چون عمده صرافی‌های خارجی معتبر به علت اعمال تحریم‌ها علیه کشور ما اجازه فعالیت آزادانه به کاربران ایرانی نخواهند داد، یعنی به محض اینکه متوجه شوند کاربر ایرانی است و از داخل کشور فعالیت می‌کند، حساب وی را بلوکه می‌ کنند.

بسیاری از سرمایه‌گذاران و کاربرانی که مدت‌هاست به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت داشته و ترید می‌کنند، با بسیاری از فوت و فن‌های آن نیز آشنایی پیدا کرده و به آسانی می‌توانند تحریم‌ها را دور بزنند و در صرافی‌های خارجی این کار را انجام بدهند، یعنی از ابزارهای مختلفی از جمله وی پی اس یا وی پی ان کمک گرفته و هویت خودشان را برای صرافی‌های خارجی خفی نگه دارند. این روش علی رغم اینکه بسیار خطرناک می‌باشد، با این وجود مزایای زیادی نیز دارد که اولین مزیت آن پشتیبانی صرافی‌های خارجی از رمز ارزهای مختلف است که به طور معمول شما چنین پشتیبانی را در صرافی‌های داخلی نخواهید داشت. دومین موضوع امکانات بهتر و بیشتر صرافی‌های خارجی می‌باشد مثلاً شما در این صرافی‌ها می‌توانید به فیوچرز یا بازارهای آتی دسترسی داشته باشید یا اینکه برای خرید و فروش‌ های خودتان یک حد سود و ضرر مشخص کنید.

 

آموزش ترید در صرافی

 

پیشنهاد مطالعه مقاله: استراتژی های معاملاتی پیشرفته

البته صرافی‌ های معتبر داخلی مانند والکس نیز در حال حاضر سعی بر آن دارند که با امکانات بیش تر و بهتری به کلیه تریدرها خدمات رسانی کنند، یعنی شما به آسانی می‌ توانید جهت ترید در صرافی‌های داخلی به سایت اینترنتی همان صرافی مراجعه و سپس در آن عضو شوید، پس از عضویت نیز پیش از آنکه ماجراجویی خودتان را جهت ترید کردن ارزهای دیجیتالی شروع کنید، حتماً باید یک مرحله بسیار مهم و اساسی را پشت سر بگذارید و آن هم مشخص کردن هویت خودتان می‌ باشد، چون کلیه صرافی‌ های داخلی به علت مبارزه با فساد و برخی از دلایل امنیتی از شما می‌ خواهند که پیش از شروع فعالیت تان هویت تان را مشخص کنید که کلیه صرافی های داخلی نیز همین شرایط را برای تریدرها در نظر می‌ گیرند.

برای انجام چنین کاری نیز ابتدا باید عکس پرسنلی را به همراه تصویر کارت بانکی و کارت ملی و هم چنین یک دست نوشته مبنی بر اطلاعات شخصی و علت عضویت در سایت را برای صرافی مورد نظر ارسال کنید، به این ترتیب امکان خرید و فروش کلیه ارزهای دیجیتالی برای شما فراهم خواهد شد و پس از این مرحله شما به آسانی می‌ توانید هر گونه ارز دیجیتالی را در صرافی مورد نظر خرید و فروش کنید.

 

انتخاب استراتژی‌ های معاملاتی

انتخاب استراتژی‌ های معاملاتی

علاوه بر مواردی که جهت ترید ارزهای دیجیتالی مطرح کردیم، شما برای این کار حتماً باید یک استراتژی معاملاتی مشخصی داشته باشید، این استراتژی برای شما مشخص خواهد کرد که افراد چگونه و از چه راه‌ هایی به موفقیت می‌رسند، چون ممکن است برخی از افراد از راه‌ های خرید و فروش روزانه به کسب سود برسند، اما برخی دیگر با نگه داشتن ارزهای خودشان طی چندین ماه به موفقیت و سوددهی دست پیدا کنند، به همین دلیل است که شما باید با کنکاش در استراتژی‌ های مختلف به سراغ یک استراتژی معاملاتی بروید که بتوانید در آن موفقیت به دست بیاورید که البته انتخاب کردن استراتژی‌ های معاملاتی قطعاً از هر فردی نسبت به فرد دیگر متفاوت خواهد بود و کاملاً بستگی به تسلط شما به ارزهای دیجیتالی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله ترید ارزهای دیجیتالی و نحوه انجام آن را در صرافی‌ های مختلف مانند صرافی کوینکس بررسی کردیم. در واقع یکی از مهم‌ ترین مراحل در خرید و فروش ارزهای دیجیتالی و تسلط به این بازار نحوه صحیح ترید و آشنایی با قوانین و مقررات آن می‌ باشد که شما بتوانید در این راه به موفقیت و سوددهی برسید. در سایت صرافی کوینکس با نحوه ترید ارزهای دیجیتالی قوانین و مقررات ترید کردن در صرافی‌ های مختلف مانند صرافی کوینکس و غیره بیشتر آشنا شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *